Eerste stage dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Kerkhof - WaarBenJij.nu Eerste stage dag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Daphne Kerkhof - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 Maart 2014 | Spanje, Madrid

Holaa!!

Ik begin een beetje te wennen hier, al mis ik jullie thuis wel hoor!
Afgelopen weekend heb ik eigenlijk niet zo super veel gedaan, ik ben vrijdag mijn OV kaart gaan regelen met een paar andere meisjes, zodat ik 'gratis' door Madrid kan reizen, super fijn, want dat hoef ik niet steeds een kaartje te halen!

Zaterdag ben ik overdag naar Gran Via geweest (enorm grote winkelstraat in Madrid) om daar een prepaid kaartje te halen voor mijn telefoon, was even zoeken en met handen en voeten laten zien wat ik wilde hebben, maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik overal internet, super fijn! (voor als ik weer eens de weg kwijt ben onderweg naar huis).

Zondag heb ik eerst uitgeslapen en ben ik vervolgens naar het stierenvechten geweest, omdat dit toch een van de tradities is van Spanje en ik het graag eens wilde zien. Wat een show zeg, veel mensen in een prachtige Arena die hier wekelijks wanneer het seizoen begint naar het stierenvechten komen kijken. Ik heb mijn ogen uitgekeken en tijdens de eerste ronde (je hebt er 6) kwamen er verschillende mannetjes met roze doeken om de stier op te jagen, vervolgens kwam er een paard met daarop een man en die man moest de stier steken en zo ging het maar door tot uiteindelijk de stier gedood werd, erg akelig om te zien! vooral omdat het hier blijkbaar erg normaal is!

Na het stierenvechten ben ik samen met 3 andere meisjes van Madrid students ( de organisatie waarmee ik hier ben gekomen) gezellig wat wezen eten in Madrid, voor €1,- per broodje kreeg je een broodje naar keus, erg lekker! Vervolgens zijn we naar een café gegaan en daar beneden hebben we DE wedstrijd gekeken: Real Madrid- Barcelona. Rond 11 uur was de wedstrijd afgelopen en aangezien Barcelona had gewonnen was het al vrij snel overal rustig in Madrid haha. Ik lag uiteindelijk rond 12 uur in mijn bed.

Helaaaaaaaaas de wekker ging al vroeg, TE vroeg om weer op te staan voor mijn eerste stage dag. Ik ben met de metro naar mijn school gegaan, groep A en groep 1 zitten in het bijgebouw, daar mocht ik ook naar toe komen. Het bijgebouw ziet er gewoon uit als een huis/ huiskamer. Erg gezellig, klein en de sfeer is echt Spaans.
Het dagritme ziet er zo uit: Eerst zelf spelen, daarna snack eten, vervolgens naar buiten, dan even binnen spelen, daarna naar het hoofdgebouw om warm te gaan eten en dan weer terug om de siesta te houden ( in mijn geval eten en even lekker een uurtje pauze) daarna krijgen de kinderen een ontwikkelingsgerichte activiteit, dan nog even naar buiten en dan verzamelen in het hoofdgebouw ( is trouwens een straat verderop) om daar om half 4 opgehaald te worden door de ouders en dan even thee drinken met collega's en dan zit mijn dag erop!

Toen ik vanochtend om kwart over 9 ( ik mocht later komen omdat het mijn eerste dag was) aankwam werd ik super leuk ontvangen. De kinderen wisten mijn naam al en het is totaal anders dan in Nederland. Strenger. Daarna heb ik een beetje meegekeken en meegelopen. Mijn taak is uiteindelijk om de kinderen die echt Spaans zijn zoveel mogelijk Nederlands te leren en te laten praten, omdat ze dat soms nog erg lastig vinden. Hier kan ik uiteindelijk ook mijn activiteiten op af stemmen en ze zoveel mogelijk stimuleren hierin! Erg leuk om te doen dus.

Ik moet wel zeggen dat ik na een dag meelopen en zoveel indrukken te hebben gekregen echt OP ben! Eigenlijk niet iets wat ik gewend ben, maar dat zal wel wennen :). Een cursus Spaans zou misschien niet eens een gek idee zijn met Spaanse collega's en kinderen, want af en toe snap ik er echt helemaal niks van!

Ik zal jullie snel weer een berichtje sturen, bedankt voor het lezen en ik moet wel zeggen dat ik jullie nu al mis :(.

Dikke Kus,
Daphne

  • 24 Maart 2014 - 20:54

    Jet:

    Ha die Daphne super om te lezen wat je allemaal beleefd daar. Ik snap wel dat het wennen is en vermoeiend zeker met zo'n taalbarrière. Waarom Is het de bedoeling dat die kinderen Nederlands leren?? Je zou eerder denken aan Engels???
    Liefs Frank en Jet xxx

  • 24 Maart 2014 - 21:19

    Vivian :

    Goed om te horen/lezen daf! Leuk verhaal zo. Hopelijk gaat het morgen ook weer zo goed ! Xxx pap, mam en vief

  • 24 Maart 2014 - 21:22

    Daphne:

    Hallo Frank en Jet, leuk dat jullie mijn berichtjes lezen :)! De kinderen hebben een of twee ouders die Nederlands spreken, hierdoor worden ze tweetalig opgevoed, namelijk: Nederlands en Spaans. Voor de kinderen uit Spanje (met bijv een ouder uit Nederland) is het Nederlands nog lastig en andersom ook! Vandaar :). Hoop dat het zo wat duidelijker is haha. Xxx Daphne

  • 25 Maart 2014 - 07:04

    Judith:

    Hoi Daphne,

    Wat leuk om te lezen dit! Krijg echt een beetje een idee hoe je dag daar zo verloopt.
    Zo te horen nu al een heel leerzame stage.
    Veel succes! X
    Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Ik ben Daphne Kerkhof, 19 jaar. Ik studeer SPW 4. (pedagogisch werker) In Oss. Mijn hobby's zijn: wakeboarden, Piano spelen en leuke dingen doen met mijn vrienden!

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 2524

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 28 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: